Forsiden Forsiden Min Profil Profil Hjælp/Vejledning Hjælp Oversigt Oversigt Abonner på RSS nyheder Nyt via RSS  
Søg Seneste 1|3|7 Dage Søg Søg DTT Guide DTT Guide Satellit Guide Satellit Guide Nyttige links Nyttige links  
 
SI-Online » Om SI-Online » SI-Online demo » SI-Online DVB-S demo » Succesfuld ILS opsendelse af SIRIUS 4
« Tilbage Frem »

Forfatter Indlæg
Gå til toppenOpNedGå til bunden Link til dette indlæg

Michael Gamst
Redaktør
Indlæg nummer: 928
Tilmeldt: 11-2004
Oprettet søndag den 18. november 2007 klokken 16:14:   Rediger indlæg Slet indlæg Se indlæg/Check IP Udskriv indlæg

Succesfuld ILS opsendelse af SIRIUS 4



I går kl. 23.39 dansk tid startedes Proton Breeze M raketten fra BAIKONUR COSMODROME i Kazakhstan.

Efter en tur på 9 timer og 13 min, frasepareredes det 3. og sidste raket trin, ved geostationært transit rum.

SIRIUS 4 forventes indenfor de kommende uger at nå sin endelige position på 5°E.

Den nye satellit tilfører en kapacitet på i alt 54 transpondere, heraf 52 i Ku-båndet og i 2 Ka-båndet.

PDF brochure på 5 sider med beskrivelse, data og footprints kan downloades her (1 MB)

Kommerciel drift, med bl.a. HDTV fra Viasat, forventes i begyndelsen af januar 2008.

Læs mere på SES-SIRIUS

Man kan se en online "video" af opsendelsen ved at klikke her (Der er "Liftoff" 19 min. inde i optagelsen (Off-line))







Satellit Information Online er registreret af Circuit Design v/ Michael Gamst

Administration Administration Administrator log Administrator log   Forrige side Forrige side Næste side Næste side